Op 10 augustus 2019 maakt Fortuna Sittard bekend een samenwerkingsverband aan te gaan met het Wereld Natuur Fonds (of de Engelse variant: World Wide Fund for Nature (WWF)). Bij monde van Işıtan Gün verklaart de club ‘ongelofelijk trots’ te zijn op de gesloten overeenkomst. Maar met het samenwerkingsverband is Fortuna niet aan haar proefstuk toe. Want reeds in maart 2004 werken Fortuna en WWF al samen.
Voorafgaande aan het thuisduel met VVV trapt het WWF haar campagne ‘Spaar het regenwoud, koop FSC-hout’ af. ‘FSC’ is een verwijzing naar de clubnaam die Fortuna voerde vanaf de fusie (1968-1969) tot en met het seizoen 1980-1981 en dus komt het WWF uit in Sittard.
Dick Advocaat werkt mee aan de campagne ‘Spaar het regenwoud, koop FSC-hout’
Onderdeel van de samenwerking is niet alleen het WWF gelegenheid bieden haar campagne extra in de verf te zetten, Fortuna treedt die avond ook aan met wedstrijdshirts waarop het aan de voorzijde het logo van het WWF is aangebracht en het logo van FSC (Forest Stewardship Council) op de achterzijde staat gedrukt.
Clint Essers en Amadou Ciss in hun warming-up shirt
Om Australië te helpen zamelt het WWF via Fortuna geld in, ook al gaat het om piepkleine druppels op een levensgrote gloeiende plaat. Maar ook een mogelijkheid om het Cabinet de Curiosités uit te breiden.
Het door Alexei Koșelev gesigneerde (en gedragen) warming-up shirt en voorzien van zijn rugnummer, 77
Als je ‘4333’ smst doneer je € 3 die het WWF inzet om gewonde koala’s te helpen en aanwendt voor het herstel van bossen.