Na een eerste kennismaking met de Gouden Gids Divisie die Fortuna afsluit op de 15e plek maakt de club zich op voor een tweede seizoen op het laagste profniveau. Dat zal moeten gebeuren zonder clubtopscorer aller tijden Ronald Hamming. De goalgetter heeft lang genoeg in Limburg gewoond en keert terug naar het noorden waar hij voor BV Veendam gaat voetballen. En daar is trainer Hans de Koning mooi klaar mee, want Harrie Gommans en Prince Rajcomar zullen Hammings doelpuntenproductie voor hun rekening moeten gaan nemen. Want de nieuwelingen Gino Taihuttu en Dave Joosten gaan nooit voor veel doelpunten zorgen.

Waar de club ook gauw klaar mee is zijn de shirts. Want die zijn hetzelfde als verleden seizoen! Met dien verstande dat aanvankelijk de thuisshirts van clublogo verstoken blijven. In het verre verleden kwam dat wel vaker voor, maar op enig moment raakt het dragen van het clublogo op het shirt weer in zwang en is elk shirt voorzien van een logo, linksbovenaan, ter hoogte van de hartstreek.

Het thuisshirt is aan de voorzijde voorzien van dezelfde shirtsponsor als afgelopen seizoen: Wagner & Partners. Op de voorzijde draagt de sponsornaam nog een ondertitel (Financiële Planning), maar die is op de achterzijde van het shirt niet voorzien. Ook zijn de logo’s van de naamgever van de competitie, Gouden Gids, van het shirt gevallen.

Maar hoe verder het seizoen vordert, des te frisser het in Nederland wordt. En dan gaan spelers plots weer shirts met lange mouwen dragen, compleet met clublogo en het logo van de Gouden Gids erop! Daarentegen is de naam op de achterzijde van het shirt definitief in de ban gedaan; zonde!

Thomas Janssen mag zijn naam inleveren!

Wat geldt voor de thuisshirts, geldt ook voor de uitshirts. Ook die zijn niet veranderd qua vormgeving, maar ook hier ontbreekt het clublogo ten opzichte van afgelopen seizoen. Maar vreemd genoeg zijn deze shirts weer wél voorzien van het logo van de Gouden Gids, op de rechter mouw.

De naam op de achterzijde en clublogo op de voorzijde zijn beide gesneuveld

Enige opwinding op kledinggebied ontstaat eind maart als Fortuna haar thuiswedstrijd tegen VVV Venlo speelt en met een andere shirtsponsor aantreedt. Voor één keer siert het logo van het Wereld Natuur Fonds (WNF) de voorzijde van het shirt. De achterzijde van het shirt is voorzien van het logo van Forest Stewardship Council (FSC), een keurmerk voor duurzaam hout. Wagner & Partners heeft voor één keer vrijwillig plaatsgemaakt op het shirt.


Oranje O19 international Prince Rajcomar in actie namens het WWF

Het Wereld Natuur Fonds trapt die avond namelijk haar campagne ‘Spaar het regenwoud, koop FSC-hout’ af en ziet in Fortuna (FSC) de ideale partner of het WNF daarbij te helpen. Een mooi initiatief en ook mooi dat de aftrap in Sittard plaatsvindt.

Fraai eenmalig shirt met WNF- en FSC-logo’s!

Maar het speciale shirt brengt geen geluk; de wedstrijd tegen VVV Venlo gaat met 1-4 verloren. Zoals zo veel wedstrijden verloren gaan. Ook het aantrekken van Chaly Jones en Charles Kazlauskas in de winterstop verandert niets aan de resultaten. Sterker nog: in de tweede seizoenshelft weet Fortuna slecht éénmaal te winnen. En dat resulteert in een 19e en laatste plaats in de rangschikking en het vertrek van trainer Hans de Koning. Dramatisch.


Nao achtere: seizoen 2002-2003    |    Nao veure: seizoen 2004 – 2005